divendres, 30 de setembre del 2011

Dones engabiades

Llegeixo aquesta setmana a la premsa: Reducen el escote de una diputada por ser "demasiado atractiva".
La dona en qüestió és una parlamentària canadenca i, segons la notícia, sembla que la política i la bellesa són incompatibles. Si observem el físic d'alguns polítics masculins actuals l'afirmació és correcta, però crec que és indignant que et retoquin l'escot en una fotografia l'any 2011. Vergonyós:


Esclar que estem a l'era de les eines 2.0 i del retoc fotogràfic, però l'ús que se'n fa en aquesta ocasió és del tot discriminatori. No m'imagino ningú esborrant els abdominals treballats de l'Aznar, per exemple. Per què, doncs, s'amaga un escot atractiu? És del tot il·lògic.
Però no és l'única notícia de la setmana que m'ha fet posar cara d'estar llepant una llimona. La segona m'ha colpejat avui a les notícies: el jove dissenyador anglès Gareth Pugh acaba de presentar a la setmana de la moda de París la seva nova col·lecció de vestits per a la primavera-estiu 2011-12. Ha presentat unes autèntiques dones engabiades dins de vestits; una col·lecció claustrofòbica, mireu alguns exemples:



No m'imagino l'any que ve en una d'aquestes gàbies incòmodes... Per què ens volen tancar? Per què ens amaguen? Potser en rumiar atentament sobre aquestes dues notícies entenc el cartell publicitari que vaig veure l'altre dia enganxat en una paret, un cartell que ofereix una festa només per a dones, "Fiesta de la mujer", diu la publicitat. Només per a dones? No ho vaig entrendre, en canvi ara sí: és una festa per a dones que han estat engabiades durant molt de temps, engabiades pel fotoshop, pels vestits, per la discriminació. I quan surten de la gàbia estan tan desorientades que van allà on els ofereixen, com podeu llegir al cercle vermell, "disco-móvil, strippers, macho men...":


Trist però real. I barat.
Dones, no entreu a cap la gàbia.
*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada