dimecres, 22 d’abril del 2015

Llibres que em compraria per Sant Jordi


A Ingolstadt no se celebra Sant Jordi ni el dia del llibre ni res de semblant demà. Però jo tinc la meva llista de llibres que compraria si estigués a casa. De moment, s'hauran d'esperar perquè el senyor Amazon em té arruïnada. Són pocs, són variats, són aquests:

Com diu el títol, es tracta d'una antologia de diversos autors nord-americans joves, nascuts entre 1978 i 1992. Una edició bilingüe anglès-castellà amb veus noves i interessants.






Una recopilació de fotografies antigues de diverses dones, unes anònimes i d'altres conegudes, que es van carregar les convencions de la seva època fent coses prohibidíssimes com ara fumar en públic o conduir un cotxe de carreres. Tot un atreviment.







Conjunt de 26 relats de diferents autors que comparteixen la temàtica dels viatges en el temps (cronoviatges) ja siguin literals o metafòrics. Una idea original amb punts de vista interessants i, sobretot, variats.







Igual que m'interessa llegir què escriuen ara els joves d'EUA també tinc curiositat pels joves poetes (nascuts entre 1985 i 1994) i poemes mexicans.







5. 813. Truffaut. Paula Bonet. Ed. La Galera.
L'any passat ja vaig comprar el llibre de la Paula Bonet (Qué hacer cuando en la pantalla aparece The end) i ara que treu el segon, tot i que amb una temàtica molt concreta, també em crida l'atenció. És una gran il·lustradora amb un punt de vista incisiu molt personal.







6. Beat Attitude (Antología de mujeres poetas de la generación Beat). Bartleby Editores.
Ja vaig parlar d'aquest llibre al començament d'any com a novetat original de 2015 que voldria llegir. Finalment es va publicar al febrer i encara el tinc a la llista de desitjos.






N'hi ha més, molts, d'interessants i que m'encantaria llegir, però aquests són els que més m'han captivat i estan al principi de la llista de properes adquisicions.


*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada